Årsarbetet, och vad som kommer efter.

Nytt hem!

Publicerad 2012-08-19 23:34:08 i Allmänt,

Igår kom jag och kära syster Fanny fram till Kattunga, mitt nya hem. Snärten åkte ner med hästtransport i Måndags, anlände på Tisdagen. Jag och syster placerade våra arslen i min blå bil på Fredag, kom som sagt fram igår. Efter en fet road trip kom vi fram vid middagstid. Kändes mysigt att få pussa på Snärten, även om det kändes hel konstigt att han var här, och inte hemma i Yttertavle. Men nu är Kattunga vårt nya hem.
 
Jag och Fanny åt lite, jag packade upp smått och gjorde mig hemmastadd. Sen gick vi ut och borstade Snärten, myste lite och kolla sedan in ridhuset i repgrimman. Det var mest för att kolla läget och så. Fanny filmade smått, lägger upp det senare när jag klippt filmen.
 
Idag fick vi sova lite längre. Red sedan Snärten en stund. Fanny fick börja sedan kände jag lite på han. Han har ju stått sedan han kom hit, och är inte värst vältränad heller. Så i kvav värme och väldigt varmt ridhus svettades vi. Men han kändes fint, det var ett rätt så kravlöst pass.
 
 
Ska försöka uppdater här med bilder, filmer och roliga saker som händer. Nu ska jag sova. Upp imorgon och jobba. hehe
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela