Årsarbetet, och vad som kommer efter.

23 aug 2012

Publicerad 2012-08-23 21:27:29 i Allmänt,

Helloo! Här rullar dagarna på för fullt. Jag har det asbra, massa trevliga hästar, inspirerande männsikor och roliga dagar. Dagarna ser så ut att jag tar ut hästarna, gör iordning en häst för ridning, mockar, gör iordning mat-vatten osv, duchar av den ridna hästen. Det typiska hästjobbet,. Men det är asskul. Jag får se på när Maria (hon som jag jobbar hos) har lektioner, får följa med och kolla när hon rider för instruktör och har haft lektion för Maria med Snärten idag.
 
Just nu är det bara fem hästar på gården, varav ena är Snärten och en fullblodsvalack är inackoderad. De andra tre hästarna då;
-Ett fuxsto som Maria har tagit föl på och nu ska sälja, eventuellt byta mot en häst, det får vi se framöver.
-En halvblodsvalack på minst 1.80 i mankhöjd, lite knäpp men snäll och riktigt fin dressyrhäst. Dock är han lite seg och jobbig, men i mina ögon är han typ en fulländad dressyrhäst, han kan massa skolor asbra osv.
-Ett halvblodsto som nu ska starta en medelsvår A-klass i dressyr. Riktigt fin häst, hon är lite knäpp hon med men snäll och som sagt jättefin.
 
Sen kommer det lite olika hästar och människor som har lektion för Maria. En tjej t.ex. har ridit dressyr i ett år nu, och kvalade till dressyr-sm. En äldre dam över sextio kommer och håller igång ridningen, hon har varit värsta avelsmänniskan och är tydligen riktigt kunnig.
Igår och förrigår red Maria för Matthias Jansson, och då fick jag följa med och se på. Var riktigt roligt att se så duktiga hästar och ryttare.
 
Idag red jag för Maria. Snärten är ur form men gick fint ändå. Svag i sidorna och har det jobbigt att jobba under sig. Men med träning ska det bli bra.
 
Har mer att berätta men får dela upp det då mitt internet suger och det är så mycket. Men så såningom kommer det vara fullt på gården med tio hästar. Unghästar, galoppörer, travare mm. Blir fett kul. Jag kommer få köra lite NH och så. Så jag ser framemot det som kommer!
Puss

Kommentarer

Postat av: Ylva

Publicerad 2012-08-23 23:05:29

Kul att höra hur det går för dig! Ta bilder!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela