Årsarbetet, och vad som kommer efter.

12 augusti 2012

Publicerad 2012-08-12 23:31:03 i Allmänt,

Ikväll, i skymningen, dansandes med älvorna (dimman) så red jag och Snärten ut, den sista turen. Kanske sista någonsin i Yttertavle. Imorgon åker Snärten ner till Kattunga, och på fredag åker jag ner. Det känns så otroligt spännande och roligt att jobba där nere med riktigt duktiga hästmänniskor. Jag är omringad av ett hästmekka!
Så ikväll blev det sista ritten. Det var perfekt. Mysigt, lite spännande i skymning och samtidigt lite sorgligt. Att lämna sitt hem som man bott i hela sitt liv, växt upp. Jag älskar lilla Yttertavle, det är för mig världens bästa by. Jag kan inte ha fått en bättre uppväxt än här tror jag! Det är så vackert.
 
Men nu drar jag vidare, för att lära mig, få erfarenhet, ha sjukt kul och hålla på med det jag älskar mest! Det som gör saken ännu bättre är att jag får ta med min käraste. Min fina Snärten :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela