Årsarbetet, och vad som kommer efter.

7 mars

Publicerad 2011-03-07 16:05:44 i Allmänt,

Life has just beguuunn...
juste. kom nyss på det. men jag vill att allt ska hända NU, men det känns som att jag inte har någon tid kvar. att imorrn dör jag helt oerfaren och förlorad i drömmar.
men sen idag i den otroligt mysiga solen läste jag en smal bok som jag fick när jag prenumrerade på bokklubben Pollux. Jag har alltid tyckt att de böcker man fick därifrån är lite löjliga och för barn i mindre ålder. Men när jag i desperation sökte efter minsta lilla text som skulle kunna hjälpa mig med att få in min häst från hagen fann jag boken "Fyra hästar som jag lärt känna" av Peer Werner Vogel. En smal större bok på 80 sidor med otroligt fina bilder och tydliga och väldigt nyttiga tips och självklara saker om hästen och sånt bra!
Så idag i hopp om att bli lite mer taggad, har känt mig otaggad de senaste dagarna på ALLT, läste jag och det hjälpte. Jag blev inspirerad och sugen på att rida i solen. Så jag ringde Ylva och vi for på en mysig barbacka tur i solen. Hon tyckte jag var dålig på att blogga men jag tycker ju att det inte händer något, men efter att ha tänkt till så har det nog de...

Igår så tog jag tag i Snärtens klaustrofobi i dörren. Så jag nötte där lite och var nästan dryg med han tror jag. Han springer ju gärna genom dörren så för att få honom att sluta måste jag bevisa för honom att det är inget farligt med dörrens trånga utrymme, utan det går bra att skritta lugnt genom dörren.
SÅ hur gör jag detta då?
Jo:
Jag går ut och in genom dörren, stannar, backar ett steg, två steg, går fram ett steg. Jag försöker att inte göra någon ny rörelse fören han är lugn och avslappnad men ibland så stressar han upp sig själv och flyger ut genom dörren. Det är också värre när man ska gå ut genom dörren än in i stallet.
Nästa gång jag gör det så jag ha någon som fotar och filma det hela!

Imorrn blir det Yvonne och då åker kameran med såklart! Hejs.

Kommentarer

Postat av: Ylva

Publicerad 2011-03-08 00:07:09

Bra :D! kom igång med bloggandet!

Postat av: Thimmeeeeey

Publicerad 2011-03-09 19:13:23

du är verkligen sjuuukt mycket bättre än mig på att uppdatera årsarbete-blogg än vad jag är xD orkar typ aldrig skriva... hehehe

tack för fikat idag, pusss

Postat av: Ylva

Publicerad 2011-03-09 22:59:25

Sv. Hade varit toppeen :D! det är just så den passar ;) Men vill prova lite mer bara om det går bra =)?

Postat av: Ylva

Publicerad 2011-03-09 22:59:25

Sv. Hade varit toppeen :D! det är just så den passar ;) Men vill prova lite mer bara om det går bra =)?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela