Årsarbetet, och vad som kommer efter.

15 Mars

Publicerad 2011-03-15 21:24:30 i Allmänt,

Det blev NH för mig och Snärten idag också! Fast idag blev det bara lite mindre och jag drygade inte med att flytta hans rumpa. Kände mig själv lite trött och stressad över andra skolarbeten och sen så kändes det som att idag kan jag kanske visa att det är ju faktiskt inte sååååå jobbigt med NH. Snärten måste ju få känna att det är lite kul och inte bara jobbigt. Så jag flytta han bakåt, vilket han lyssnar jättebra på nu. jag tror faktiskt att den övningen inte ses som en övning, av oss båda, längre just för att jag använder den flitigt och naturligt och jag märker heller inga tydliga anmräkningar från honom att övningen ska vara jobbig så. Utan vi båda gör det lite naturligt sådär. Fast de gånger Snärten inte lyssnat och jag sagt till lite med ökat tryck så efteråt blir han jättekänslig. Jag förlitar mig lite på just det att han är lite okänslig nu när jag tränar upp min kroppskontroll, vilket kan bli lite tokigt och han blir irriterad när jag gör saker som jag egentligen inte menar och så säger jag sen till honom att det var fel och blir det massa tokigt.

Sen gjorde jag JOJO-övningen och övningen då han ska följa mig. Det gick bra i helhet tycker jag men jag insåg själv att jag måste vara noga med att skilja på att säga till, vilket man visar med att skaka repet så det blir en obehaglig rörelse i repet, och att backa hästen i JOJO-leken.
Han verkar irriterad när jag skakar så jag blir lite osäker. Men man lär sig av sina misstag ju! Så vid en situation som uppstod idag då vi gjorde övningen då han ska följa mig med visst avstånd mellan han och mig. Det som är meningen då är ju att han ska veta mina gränser, stannar jag ska han stanna direkt, annars kliver han "på mig", typ min skugga! Det är som en del av mig han måste respektera!
Så idag då gick vi, jag vände mig om och stanna, men han stanna inte direkt, och då sa jag åt han som ovan men han börja tjurslå med svansen. Det jag kunde ha gjort var att backa han istället, ett snällare tryck!

Trots den lilla stund vi höll på med det känner jag mig nöjd just för att jag får tänka på mina fel och Snärten testar mig!

Peace fiaahahh

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela