Årsarbetet, och vad som kommer efter.

14 Mars

Publicerad 2011-03-14 21:14:16 i Allmänt,

Idag började skolan igen då! Jag har funderat på hur jag ska presentera mitt arbete vilket känns väldigt svårt just för att det är så mycket att förklara, och tillochmed svårare för personer som inte har hästintresse! Jag har tänkt mig en handbok, typ "how to do", med bilder och fina texter. hehe. Sen på den muntliga redovisningen tänkte jag visa en lite film på kanske fyra övningar för att man ska kunna se vad jag har arbetat med. Så det känns bra att jag kan tänka så pass långt iallafall. Känner att om det ska bli bra måste jag börja filma och ta bilder nu redan för att ha mycket och bra material!

Sen så for jag och Cassie hem och träna lite NH. Tränade övningarna vi gjorde hos Yvonne och de flesta gick bra men just det att flytta på baken var lite tjurigt idag. Han testade mig och jag fick testa mig själv och kände mig lite förvirrad för jag insåg att jag måste få bättre kroppskontroll just för att jag ibland har höjd hand utan att jag tänker på det vilket ger ett tryck på Snärten och han gör något jag absolut inte tänkt mig. Sen måste jag träna på att rikta min energi rätt och att stänga av den för när Snärten blir tjurig blir han helt plötsligt jättekänslig om jag bara kollar på hans fötter.

Så.

Jag måste träna på:
+Rikta min energi rätt
+Stänga av energin vid eftergift eller vilostund
+Stänga av kroppen, slappna av vid eftergift och vilostund
+Tänka på vars jag har min blick
+Ha kontroll över repet
+Se till att få mycket mer fokus av hästen innan jag går in på de svårare övningarna
+Tänka på mina rörelser i hand och fingrar med rep i handen

Peace bobben och chilli :) :) :) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela