Årsarbetet, och vad som kommer efter.

1 mars

Publicerad 2011-03-01 20:00:53 i Allmänt,

Jah.
Jag har som inte vart igång på ett tag nu även fast jag tänker varje dag,timma,minut,sekund att skulle det inte vara riktigt otroligt härligt att bara komme igång med både ridning och NH?
Saken är den att Snärtens kompis flyttade förra veckan så det har vart lite kaos. Snärten är ju då ensammen och lite olycklig. Det enda trevliga med det är att han gnäggar när man kommer, haha.
Jag försökte mig på lite NH på tisdagen men han var för orolig och jag själv var väl inte helt på plats så jag har tänkt att jag tar tag i det i helgen istället.

Det lite roliga iallafall är det att jag har fått en skötare på Snärten som ska rida honom onsdagar och eventuellt, ibland varannan helg. Känns riktigt kul faktiskt!
Och det kommer en ny tjej till stallet, dock så talar hon bara engelska, men hon är väldigt duktig och håller på med Western. Det är ju på sätt och vis lite relaterat till NH då man änvänder repgrimma och rundcorall i western. Sen är ju kanske de till lite andra syften i NH eftersom Western är i grund och botten en lära där hästen ska veta exakta kommandon för att på ett smidigt sätt fösa en kossaflock till olika hägnader. Så det känns sjukt kul då hon låter positiv till att vi kan hjälpa och lära oss av varann. Hon ska lära upp en unghäst så det blir extra spännande!

Har ridit nu igår och idag. Har insett hur mycket muskler och kondis Snärten har tappad. Så nu jäklar blir det träning för hans del. hehe.

På sportlovet blir det en tur till yvonne igen. Känns riktigt kul. Har även anmält mig till en rundcorall kurs, men utan Snärten just för att jag ska få lära mig själv mer.

har nog inte så mycket mer o sägs. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela