Årsarbetet, och vad som kommer efter.

Glada nyheter!

Publicerad 2011-01-08 00:47:37 i Allmänt,

Jag har nu ej längre feber, lite hosta men jag är så pass "frisk" att jag kan gå igen. Nu jävlar blir det att rida!
Snärten har haft en riktigt julvila kan man säga, det blev väldigt mycket innan jul, under julen och efter julen blev ju jag sjuk så han har blivit riden en gång av min kära syster. I och med att Snärten har vilat så har inte jag själv ridit något. Men rida är ju som att cykla som man brukar säga. Frågan är bara hur mycket träningsverk jag kommer få efter att ha jäst hela julen..?

Så nu ska jag bara få igång hans kondis och träna bort hans stora goa mage han lagt på sig under juldagarna, han har också jäst! I februari så kommer en liten ponny till byn också. Det är min barndomskompis som tagit henne på foder och jag ler bara jag tänker på det. Så himla kul för henne! Nu har jag och Snärten någon att rida ut med också. Det kommer bli så mycket roligare nu. Har varit lite tråkigt att rida själv varje dag faktiskt, jag tror det behövs en kompis faktiskt!

Sen så ska jag se till att ringa min handledare och prata med henne om hur jag ska lägga upp nu till våren och förhoppningsvis skriva upp mig på lite kurser. Åh vad taggad jag är!

Imorgon så ska syster låna Snärten då hon har två kompisar som vill prova på och rida, det kan hon ju få. Då har jag även tid till att smörja läder och selen så kan jag förhoppningsvis köra han på söndag. Det skulle vara kung!



Kisse sitter på stalldörren! hihi mys!

Peace Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela