Årsarbetet, och vad som kommer efter.

25 jan

Publicerad 2011-01-25 19:28:04 i Funderingar,

just nu känner jag mig lite förvirrad.
Snärten tappa en sko och halkar därför väldigt mycket, så jag tänkte; varför inte passa att prova han lite i repgrimman en stund?
Ridbanan var dock inte skottad men jag körde på ändå. Jag började med att han skulle följa mig på båda sidor, vars jag än vände. Han var lite okoncentrerad början men blev lite bättre efter som. Sen så prova jag att han skulle stanna när jag stannade utan att dra i grimskaftet eller så. Han skulle även stanna så att jag stod i linje med hans framben. Det blev även det lite bättre efter som.
Sedan så provade jag att försöka backa han, han kan inte det men det gick väl bra ändå tycker jag.
Efter ett tag tänkte jag kolla om Snärten vill flytta sin bakdel för min skull. Han gjorde det men jag gjorde fel tydligen, eller jag vet inte. Det blev helt konstigt. Jag trodde jag gjorde rätt när jag liksom svingade repet mot hans rumpa för att skapa ett tryck så han skulle flytta på rumpan, men ville han bitas!? Vafan?
Jag var jätteförvirrad, varflr gjorde han så? ne, jag blev väldigt förvirrad för jag kunde inte riktigt hitta ett svar...



va bits du för tjockis?
Peace Sofia

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2011-02-01 11:47:39

Vad bra att du tar bilder, fortsätt med det för då blir det tydligare med större möjlighet att kunna förklara. Roligt att det går framåt. Vilken blogg hade du hittat med den där frieserhästen och dess zoner? Hästen ser så bekant ut.. Kram K.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela