Årsarbetet, och vad som kommer efter.

12 jan hoppla

Publicerad 2011-01-11 19:08:48 i Vanlig rid-dag,

Idag hade jag första ridlektionen på Hippo för iår. Jag hade faktiskt förväntat mig väldigt lite av mig själv pga av att jag vart sjuk hela lovet, men icket.
Red ett sto som är väldigt stor och tung. Hon är lat och seg så man får sitta och jobba med skänklarna stup i kvarten. Hon lyssnar inte på skänkeln men är väldigt känslig i munnen vilket komplicerar det hela då man ska korta upp henne men hon stannar istället. Man kan inte använda sporrar på henne heller för hon får skav, konstigt....
Men det gick så sjukt bra för mig idag. Är så himla nöjd. Hon var då lat och seg i början och hård i munnen och ville inte komma i form men jag jobba på och i slutet av lektionen gick hon riktigt fint faktiskt och bar sig själv i formen! Det var svettig men sjukt kul.

imorrn blir det att rida Snärten!

Peace Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela