Årsarbetet, och vad som kommer efter.

7 feb

Publicerad 2011-02-07 16:18:40 i NH-dag,

Jag tror det är så nu att i två veckor nu här så har vi årsarbete på EMP(eftermiddagsperiod)timmarna. Det betyder då att vi ska om vi kan, arbeta med våra årsarbeten på skolan. Jag känner att jag kan nog inte arbeta med mitt arbete på skolan så jag fick hämtning efter lunch och fick komma hem tidigare.
Detta är då perfekt då jag kan ta lite tid på mig istället för att känna att jag måste stressa osv.

Så idag arbetade jag och Snärten med lite NH. Yvonne sa till mig att tills nästa besök hos henne skulle jag träna Snärten så att han blir mer följsam. Att han följer en var man än svänger och stannar när man stannar osv. Jag har ju tränat det lite tidigare också ju!
Så idag fokuserade jag väldigt mycket på det och han skötte sig riktigt bra. Som vanligt var han lite stel och oföljsam i början men det släppte eftersom!
Det jag provade på nytt den här gången var att springa och stanna. Det lyssnade han förvånansvärt bra på. Jag trodde han åtminstone skulle stanna såpass sent att han kom lite framför mig men han var i sida med mig och hade rätt så bra fokus också för den delen.
Jag provade även att knuta repet runt halsen på han så att jag inte hade något att leda med och fick därmed förlita mig helt på att han skulle följa mig. OCH DET GJORDE HAN! jag är fortfarande i ett lyckorus. Han följde mig så fint!
Vi höll väl på i kanske en halvtimma. Jag kan inte så mycket ännu, jag har ju aningar och förstår ju som lite hur jag kan göra men jag känner att jag vill inte börja bråka med Snärten eller så när jag inte kan övningen helt. Jag bråkar hellre med han och vet vad jag ska göra!!

Hade tänkt mig att jag ska ställa upp tunnor att gå runt och se om Snärten följer mig lika bra ändå! Nu jobbar jag ju bara på en tom yta, alltså ridbanan, och det blir lite för enkelt nästan!

en bra dag jao! Peace Sofiaaaaahahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela