Årsarbetet, och vad som kommer efter.

4 feb

Publicerad 2011-02-04 19:42:44 i Motgångar/Framgångar,

Idag reds det och allt var mys. Jag koncentrerade mig mer på att ha de mysigt och så eftersom det var så längesen jag red Snärten. Han var pigg och glad som vanligt och det var en mycket trevlig riddtur!

Men jag har gjort värsta framsteget när det gäller att ta in honom från hagen. Jag skulle ta in Snärten då och han gick såklart iväg. Jag tog in Naomi och han blev som lite ledsen och ensam. I det här läget tycker man att han ska komma på direkten eftersom han är ensammen, men han går ändå iväg och drygar. Han är som bara dryg, han går iväg och kollar på något. Sådär drygt bara! Han går emot en och då när man själv också gör det för att som möta han på vägen så vänder han istället.
Då kom jag på ett sätt som jag skulle pröva för att det inte skulle va denna "dans" istället för att enkelt bara komma till mig på direkten. När han gick emot mig så gjorde jag desamma. Vände han gjorde även jag det! Så höll vi på i knappt fem minuter tills han insåg att han kommer inte få komma in om han inte möter mig vid grinden. Allt eftersom kom vi automatiskt närmare varann och till sist stannade han vid grinden och jag kunde gå och hämta han!
Så enkelt var det att få in en häst. Känner mig lite stolt faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela