Årsarbetet, och vad som kommer efter.

12 feb

Publicerad 2011-02-12 18:32:50 i Allmänt,

I veckan har det inte gjorts så mycket. Eller i måndags lekte jag och Snärten ju jag ocn Snärten lite med NH då! Men annars så har vi ridit en dag sen så har jag inte hunnit mer eller som i torsdags då det blev för kallt igen. Snärten är ju nu vääääldigt pigg och glad, och det känns riktigt roligt. Ska bara försöka trotsa kylan nu och se till att bevara det och få igång en kondis!

I Onsdags på ridningen hade vi vanlig dressyr. Red Max som jag även ska tävla imorgon. Jag red Max för första gången på hoppningen för två veckor sedan. Han var redan då väldigt gullig och stadig och jag föll för han. Sen var några i min grupp lite söta och peppade mig på att tävla med han i helgen. Så jag tog chansen på att åtminstone bli en erfarenhet rikare och ha lite kul. Det var längesen jag tävlade nu faktiskt!
Så i onsdags red jag Max igen för att känna lite närmare hur han är utan hinder. Han var underbar!! Jag är nog kär!
Förutom att han är väldigt stor och vit så är han som så trygg och lugn. Jättemysig häst verkligen!
Han är lite trög i början och även framtung men när man gått igång honom går han hur fint som helst. Det gick faktiskt riktigt bra i onsdags och jag kände mig så sjukt nöjd. Efter passet var jag väldigt varm och trött efter att få ha jobbat hårt men jag var riktigt jäkla gla och nöjd. Så jag känner mig taggad inför tävlingen imorgon!

viii hörrrsss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela