Årsarbetet, och vad som kommer efter.

vanligt!

Publicerad 2010-12-23 18:56:40 i Allmänt,

Idag så var det en väldigt vanlig dag kan man säga. Det var väldigt kallt men jag hade bestämt mig att jag skulle bannemig rida ändå!
Allt var som vanligt;
Jag fick ta in naomi först för att få tag på Snärten, Snärten spronger igenom dörren, vänder bort huvudet när jag ska borsta det, går iväg så fort jag kommit upp på ryggen vid uppsittning, ja, det där vanliga!

Vi red ganska långt, till Holmsjön. Jag red barbacka och frös inte så mycket trots att det var så himla kallt. Jag hade klätt mig så pass mycket att det såg ut som att jag skulle behöva söka till biggest loser. Ungefär!
Snärten var då väldigt pigg och glad och allting kändes härligt. Han var supertaggad i både trav och galopp och relativt lugn i skritt. Jag tycker att ridturen var väldigt behaglig, han var aldrig jobbig utan bara otroligt härligt pigg! väldigt vanligt alltså!

Något jag tänkte på denna vanliga dag var det när vi skulle gå igenom dörren. Han har som sina stunder då han bara går igenom utan några tecken alls på att han är stressad eller så. Dessa ögonblick är då när jag inte gör någon större grej av det, är själv väldigt avslappnad och låtsas som ingenting.
Men idag provade jag att stanna upp honom i dörren och han blev genast stressad. Han tryckte på framåt trots att jag stog i vägen. jag prova att stanna upp honom och försöka få honom lugn men eftersom det är så himla kallt ute kan vi inte stå i dörren hela dagen för då fryser det inne i stallet. Så jag släppte mitt tryck bakåt och han flög rent utav ut genom dörren. Jag blev irriterad på mig själv att jag inte hantera situationen bättre.
Så nu sitter jag här och surar på att det är så himla kallt och man är så bunden. Går inte att göra ett skit.

Vi hoppas på lite varmare dagar och en skön Julafton imorgon! Yes!

Peace Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela