Årsarbetet, och vad som kommer efter.

:) :) :) :) :) :)

Publicerad 2010-12-25 17:36:52 i Allmänt,

Jaha, det var den julen. Fick en martingal och vinterridhandskar. Hur bra som helst med martingal. För ganska länge sen red jag alltid Snärten med martingal då jag inte var så där jätteduktig på att rida. Han går ofta med högt huvud när man rider ut och hoppar. Det är inte så att jag inte klarar av honom utan maritngal men ett litet hjälpmedel gör mycket så jag kan fokusera på annat! Så jag är sjukt nöjd med mina julklappar! Japps!

Eftersom det var julafton igår så tog jag en rejäl sovmorgon så det hanns inte med en ridtur men jag hängde upp knäckebröd och morötter i Snärtens box så han var nog rätt så nöjd ändå!

Idag red jag däremot och jag överlycklig att det var behaglig temperatur! Det gör mycket alltså!
Jag red barbacka och myste, frös inte ett dugg. Eftersom som Snärten är lite ur form kan jag inte galoppera och busa i snön, då kan han skada sig tror jag så vi skrittar och travar på vägarna. Det är mysigt ändå!
Han var pigg och glad och det var en vanlig dag idag också. Det vanliga helt enkelt. Jag orkade inte tänka så mycket NH idag utan tod allt som det kom och försökte göra det bästa ur situatuonen.
När jag skulle hämta Snärten tog jag in Naomi först,jag öppnade sedan båda dörrarna när jag skulle leda in honom i stallet. Han stog snällt på stallgången och vände inte bort huvudet så speciellt mycket när jag skulle borsta det. Jag brukar behöva hålla fast eller hålla emot så han inte vänder bort det men det behövdes knappt idag. Undrar varför?
Sen när jag skulle hoppa upp så gick han som vanligt så fort jag kommit upp, men jag stannade honom den här gången och han blev inte alldeles frustrerad utan stanna snällt. Vi har en bra början där iallafall!
Allting rulla på en enkelt eftersom jag gjorde allt så enkelt som möjligt, så vi inte hade några jobbiga hinder på vägen.

Jag har börjat skriva en lista på vad jag vill lära mig också. Lägger upp den sen jag är klar!
Jag har också hittat en bok jag kan skriva ner lite bra saker att tänka på när jag är med Snärten som är bra att ha och läsa på tex kvällen så jag memorerar saker jag läst och sett!

God Jul önskar Jag, Snärten och Darth Vader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela